Pretraga
Pronađite nas na
 

Pošalji prijatelju

Estetika

Novi identitet za grad Porto

Porto.

U junu 2014. godine pozvani smo da dizajniramo novi identitet za grad Porto i njegovu većnicu. Izazov koji nam je postavljen je bio veoma jasan. Gradu je bio potreban vizuelni sistem, vizuelni identitet koji bi mogao da organizuje i pojednostavi komunikaciju sa građanima, i koji bi u isto vreme mogao da definiše jasnu hijerahiju, objedinjujujući grad i gradsku većnicu. Trebali smo da predstavimo Porto kao globalni grad, grad za svakoga. Taj grad nikada ne bi mogao da bude prazan entitet, ili puka geografska lokacija, ograničen fizičkim granicama. On je ispunjen životom, karakterom, ikonama i simbolima, sa svojim navikama i načinima života, sa znamenitostima, pejsažima i veoma specifičnim horizontom.

Drevni, veoma otmen, uvek veran, neporažen grad Porto

Porto je uvek bio grad pun strasti. On ima skalu koja omogućava odnos blizine. Ovde se osećamo udobno, kao kod kuće. Razvijamo odnos vlasništva sa svakom znamenitošću, sa svakom ulicom. Grad je naš i sa svakim korakom prepoznajemo njegov akcenat i stav.

Povod je grad. Povod je Porto

Ova ideja vlasništva nam se činila veoma važnom. Ovaj jedinstveni dom koji svako od nas nalazi u gradu, morao je biti prikazan. Svako treba da ima svoj sopstveni Porto. Sa ovom idejom na umu, naš prvi zadatak je bio da shvatimo kako drugi vide grad i šta proizilazi iz tog zapažanja. Potpuno je očigledno (a čak je i kliše) identifikovati velike ikone kao što su: Tore duš Kleriguš[1], Kuća muzike, Ribeira[2], Fondacija Seralves[3], reka. Ove ikone kreću se od neverovatne gastronomije do nepogrešivog naglaska na sever Portugala. Vino Porto, festival posvećen Svetom Žoau, staro i savremeno, znamenitosti i ono prepoznatljivo, i lista se nastavlja... Za svakog građanina Porto predstavlja drugačiju stvar. Ako pitate nekoga ,,Šta je tvoj Porto?” broj odgovora je beskonačan. Osetili smo da svakom građaninu treba da damo njegov lični Porto. Bilo je potrebno da pokažemo sve gradove koji postoje u ovom jednom gradu. Prema tome, postalo nam je jasno da Porto treba da bude mnogo više od obične ikone, od običnog logoa. Bila mu je potrebna kompleksnost, život, priče, ličnost.

Ikone

Inspiraciju koju smo tražili, pronašli smo gledajući Porto sa estetske tačke gledišta, u plavim pločicama raširenim duž celog grada. Iako je grad poznat po svom širokom asortimanu živopisnih pločica, sa mustrama i crtežima koji se kreću od potpuno geometrijskih do ilustrativnih, samo su plave pločice korištene da ispričaju priču. Plave pločice pokazuju našu istoriju, pričaju o gradu i njegovim znamenitostima, one su prirodni narator. Inspirisani pričama sa pločica, razvili smo više od 70 geometrijskih ikona koje predstavljaju grad i njegove ljude. Ikone su dizajnirane na rešetki koja ih međusobno povezuje, stvarajući neprekidnu mrežu koja dočarava platno od pločica. Ove ikone su postale vizuelni kod koji dočarava grad. Kod koji može da živi sam po sebi, posmatrajući svaki simbol zasebno ili kao mreža simbola koji pokazuju neprestanu kompleksnost našeg grada. Ikone takođe mogu biti ilustrativne, da pričaju priče, pokazuju pejsaže, prevode našu strast.

Porto.

Porto je grad sa snažnom ličnošću. On ima prepoznatljiv stav koji je nesumnjivo naš. Da bi živeo u mreži simbola, bio nam je potreban brend sa jasnom porukom, onaj koji će objediniti ceo naš identitet. Reč je bila dovoljna. Jedostavna direktna potvrda onoga ko smo mi i šta smo mi. Ništa drugo, do Porto. Grad je neosporiv, neizbežan, neuporediv. To je Porto. Jednom rečju, na kraju, mi vizualizujemo usmenost grada. Kao da je stav Porta čekao da bude otkriven. To je iskrena, otvorena potvrda onoga što mi jesmo.

Šta sada?

Dok smo dizajnirali ikone, jedna od stvari koju smo uočili jeste ta da je lista stvari koje možemo predstaviti neograničena. Nova moguća ikona se pojavljivala sa svakom pojedinačnom osobom sa kojom smo razgovarali. Lista je nastavila da se razvija od prvobitnih 20 ikona do trenutnih 70. I još raste. Zamišljena da je bude otvoreni sistem. Kroz predloge, platna za skiciranje i intervjue, pokušavamo da sakupimo što je više predloga moguće i svake nedelje se pojavi nekoliko novih ikona. Nadamo se da ćemo stvoriti identitet koji će građani Porta osetiti što je više moguće kao svoj dom. Želimo da bude njihov. Njihove ideje i njihovo učešće će biti uzeti u obzir i gradićemo ove priče zajedno. Porto je identitet koji se deli. Nije predviđen da bude završen ili zatvoren. Otvorenost i prilagodljivost ovog sistema dozvoljava identitetu da otkriva svoje raznovrsne faze zrelosti, da raste i da se razvija u dinamičnu, promenljivu sredinu. Naša krajnja želja je da identitet odgovara svakom građaninu Porta, da mogu da se povežu sa njim i da se pronađu u njemu. U raznovrsnosti simbola hoćemo da pronađemo jedinstvo.

Porto je romantično osećanje koje pokazuje vernost sve do samog kraja.

 

Izvor: Behance Prevela T.V.R.

 

 

 

 

[1] Crkva iz doba baroka, u Portu.

[2] Trg u istorijskom centru grada.

[3] Kulturna institucija koju čine Muzej savremene umetnosti, park i vila.

Ostavite komentar

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije sajta NoviPolis. Ipak, po postojećem Zakonu o javnom informisanju NoviPolis odgovara za sve sadržaje koji se nalaze na njegovim stranicama, pa u skladu sa tim zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare uvredljive sadržine, kao i komentare za koje sumnjamo da su deo organizovanog spinovanja javnosti, nećemo objavljivati.

Ostali komentari