Pretraga
Pronađite nas na
 

Пошаљи пријатељу

Естетика

Фама о велосипедима

Развој бицикла, 1850-1920

1818. године барон Карл фон Драјс од Бадена осмислио је изглед за "јурећу машину" на два точка. Састојала се од два точка, који су се налазали испод седала и кормана, а покретала се тако што се возач стопалима одупирао о земљу. Такође називан и "Драјсин" ова справа није створена из моде већ из неопходности- њен творац је тражио замену за коње који су умирали од глади претходне зиме услед ерупције вулкана Табора 1815. године. Његов изум је надахнуо и друге произвођаче у Енглеској и Француској који су створили сопствене двоточкаше називајући их "велосипеди" или " коњи за дендије". Ова новотарија је постала прави хит, али је њена шира примена ограничена прописима против њих који су донети у многим градовима. Наиме, због неравних улица у то време возачи су често на тротоарима обарали пешаке. Током наредних неколико деценија изумљени су и троточкаши и четвороточаши који су се покретали ручицама или педалима. Све до 1860-их људи нису скупили храбрости да подигну стопала изнад земље и балансирају на два точка.

Није сигурно ко је први уградио ручице и педала на возило, али то је била најважнија иновација. Она је и доказала да је могуће управљати возилом балансирајући и симултано окрећући педала без падања. Када је страх једном побеђен возачи су желели да возе све брже и брже. Најједноставнији начин да се то уради било је повећање пречника предњег точка што је омогућено заменом дрвеног точка- точком са затезном жицом. Величина предњег точка била је условљена дужином јахачевих ногу. Ови нови бицикли са великим предњим и малим задњим точком популарно су названи "пени" по новчићу и његовом најмањем рођаку. Многи бицикли тог доба називани су и "bone shakers" јер вожња на гвозденим точковима без амортизера није била баш најудобнија.

"Пени" бицикли су се користили на такмичењима у вратоломним вожњама, али је висина возачевог седишта доводила до страшних падова и повреда. Јавила се потреба за једнако брзим бициклима којима  се може безбедније управљати. Захваљујући проналску ланца 1880. године, Џон Кемп Старли је 1885. године представио Rover  Safety бицикл, први масовно популаран бицикл који ланцем повезује предњи и задњи точак сличне величине. До раних 1890-их произвођачи су ставили и гуме на точкове чиме су одредили и основну форму бицикла за следећи и наредне векове.

 

Извор: Mashable

Ostavite komentar

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije sajta NoviPolis. Ipak, po postojećem Zakonu o javnom informisanju NoviPolis odgovara za sve sadržaje koji se nalaze na njegovim stranicama, pa u skladu sa tim zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare uvredljive sadržine, kao i komentare za koje sumnjamo da su deo organizovanog spinovanja javnosti, nećemo objavljivati.

Ostali komentari